-
Budowa obwodnicy miasta Słubice w ciągu drogi krajowej nr 29
Inwestor:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze
Stadium projektowe:
Koncepcja programowa
Okres realizacji:
2004-2008
Zakres inwestycji:
- budowa drogi krajowej (obwodnicy) klasy GP o długości ok. 8 km (2 warianty),
- przebudowa drogi wojewódzkiej nr 137 (klasa G),
- przebudowa drogi powiatowej nr 1299F (klasa L),
- przebudowa dróg gminnych: ul. Drzymały, ul. Rzepińskiej, drogi dojazdowej do K-S SSE (klasy Z i L),
- budowa skrzyżowania skanalizowanego typu T,
- budowa skrzyżowania typu rondo średnie,
- budowa 2 węzłów typu WB (półkoniczyna w przesuniętych ćwiartkach),
- budowa 2 mostów na Czerwonym Kanale (w wariancie I),
- budowa wiaduktów drogowych: 5 szt. w wariancie I i 5 szt. w wariancie II,
- budowa wiaduktu kolejowego (w wariancie I i II),
- budowa przepustów na ciekach wodnych: 13 szt. w wariancie I i 11 szt. w wariancie II,
- budowa przejść dla małych zwierząt: 11 szt. w wariancie I i 8 szt. w wariancie II,
- budowa przejść dla małych i średnich zwierząt: po 2 szt. w obu wariantach.
Zakres opracowania:
- branża drogowa,
- branża sanitarna (w tym kanalizacja sanitarna, wodociągi, gazociągi),
- branża elektryczna,
- branża telekomunikacyjna,
- branża mostowa,
- organizacja ruchu,
- analiza efektywności ekonomicznej inwestycji,
- raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko (z decyzją środowiskową),
- kosztorys,
- materiały promocyjne.
-
Budowa obwodnicy miasta Sława w ciągu dróg wojewódzkich nr 318 i 278
Inwestor:
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze
Stadium projektowe:
Projekt budowlany i dokumentacja przetargowa
Okres realizacji:
2002-2003
Zakres inwestycji:
- budowa drogi obwodowej klasy G (docelowo GP) wraz z połączeniami z istniejącą siecią drogową (w tym 4 ronda),
- budowa wiaduktu o długości ok. 53 m,
- budowa kanalizacji deszczowej z urządzeniami ochrony środowiska,
- budowa oświetlenia drogowego,
- przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z drogą (sieć teletechniczna, energetyczna ),
- wycinka kolidujących drzew oraz założenie nowej zieleni drogowej.
Zakres opracowania:
- projekt budowlany,
- projekt wykonawczy,
- operat wodno-prawny,
- raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko,
- projekt organizacji ruchu,
- szczegółowe specyfikacje techniczne,
- kosztorys inwestorski,
- przedmiar robót.
-
Rozbudowa odcinka linii kolejowej Berlin-Frankfurt/O- granica D/PL odcinek 3 projektu ABS Frankfurt/O.Pbf-Grenze D/Pl.
Inwestor:
DB Netz AG reprezentowana przez DB Projektbau GmbH Niederlassung Ost.
Okres realizacji:
2005-2008
Zakres opracowania:
Zamierzenie inwestycyjne obejmowało projekt przebudowy istniejącego mostu kolejowego na Odrze w ciągu linii kolejowej E-20 Berlin Warszawa.
W ramach prowadzonych prac inwestor zdecydował o rozbiórce istniejącego mostu i budowie nowego obiektu mostowego w tej samej lokalizacji.
Brak stosownych regulacji prawnych pomiędzy Polską a RFN wymusił konieczność zastosowania odrębnych procedur administracyjnych na część polską i niemiecką mostu.
Czynności wykonywane przez GIFK InterPROJEKT w ramach tego projektu to:
- współpraca z niemieckim biurem projektów opracowującym całość zlecenia,
- określenie właściwego toku projektowego po stronie polskiej,
- koordynacja prac projektowych po stronie polskiej,
- opracowanie poszczególnych projektów branżowych,
- uzyskanie wymaganych decyzji administracyjnych-( decyzja środowiskowa, zgłoszenie robót )
-
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 132 na odcinku od km.38+058 do km.42+548 (ul. Kostrzyńskiej w Gorzowie Wlkp.)
Inwestor:
Miasto Gorzów Wielkopolski
Stadium projektowe:
Koncepcja programowa
Okres realizacji:
2009-2010
Zakres inwestycji:
- rozbudowa drogi wojewódzkiej klasy G na odc. od km.38+058 do km.42+548 obejmująca:
- poszerzenie i wzmocnienie istn. jezdni ulicy na odcinku ok. 935 m (przekrój 1x2/1x3),
- budowę nowego odcinka ulicy o przekroju dwujezdniowym (2x2) na odcinku ok. 950 m,
- przebudowę istn. jezdni ulicy oraz budowę drugiej jezdni (przekrój 2x2) na odcinku ok. 1850 m,
- przebudowę 7 skrzyżowań z drogami lokalnymi,
- budowę dwóch rond średnich,
- przebudowę wydzielonego torowiska tramwajowego o długości ok.1800 m wraz z pętlą tramwajową i autobusową (punkt przesiadkowy) oraz przystankami,
- budowę chodników i ścieżek pieszo-rowerowych,
- budowę zatok autobusowych,
- budowę i przebudowę 5 przepustów,
- budowę kanalizacji deszczowej o łącznej długości ok. 4500 m (Ø300-1200),
- przebudowę oświetlenia drogowego,
- budowę sygnalizacji świetlnej,
- przebudowę istniejącej sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej, gazowej, wodociągowej, sanitarnej (w tym 2 kolektorów tłocznych o średnicy Ø800),
- przebudowa dróg lokalnych (ulice: Nad Wartą, Zwiadowców, Minerów) o łącznej długości ok.1030 m,
- przebudowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową Kostrzyn/O.-Tczew o parametrach:
- nośność obiektu – klasa „B” wg PN-85/S-10030,
- szerokość całkowita – 14,16 m,
- szerokość użytkowa – 7,00 m (jezdnia) + 2 x 2,00 m (chodnik) = 11,00 m,
- długość całkowita – 28,06 m,
- konstrukcja nośna – monolityczna płyta żelbetowa.
Zakres opracowania:
- branża drogowa (w tym torowisko tramwajowe),
- branża sanitarna,
- branża elektryczna (w tym trakcja tramwajowa),
- branża telekomunikacyjna,
- branża mostowa,
- raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko,
- kosztorys,
- materiały promocyjne.
- rozbudowa drogi wojewódzkiej klasy G na odc. od km.38+058 do km.42+548 obejmująca:
-
Polsko-niemiecki obszar rozwoju Odra/Nysa (Deutsch- Polnischer Entwicklungsraum Oder/ Neiße - DPERON) – Badania z zakresu planowania przestrzennego i infrastruktury transportowej; możliwości realizacji transgranicznych inwestycji.
DPERON jest opracowaniem z zakresu planowania przestrzennego i infrastruktury komunikacyjnej. Celem projektu była m.in. identyfikacja koniecznych przedsięwzięć infrastrukturalnych i działań organizacyjnych z zakresu komunikacji mających wpływ na rozwój obszarów po polskiej i niemieckiej stronie obszaru opracowania.
Zakres opracowania obejmował obszar po stronie polskiej i niemieckiej.
Zespół roboczy wykonujący opracowanie składał się polskich i niemieckich biur projektowych i doradczych.
Strona internetowa projektu: www.dperon.rbgp.pl
Okres realizacji:
2007-2008